Sommeren er i gang, og med den har også turistkontoret på ByLab i Hønefoss åpnet for sesongen. Fram til midten av august står byvert Kira Bukina klar til å hjelpe både tilreisende og lokalbefolkningen med tips om hva som er verdt å oppleve i regionen.
Turistkontoret drives av Visit Øst-Norge på vegne av kommunene Ringerike, Hole, Jevnaker, Modum og Krødsherad, og holder åpent fra 23. juni til 15. august.
– Enten du er på ferie, på gjennomreise eller ønsker å oppdage nye steder i ditt eget nærområde, kan du få gode råd og inspirasjon hos oss, sier byvert Kira Bukina.
På ByLab kan besøkende få informasjon om alt fra turstier, sykkelruter og familieaktiviteter til kulturarrangementer, lokalmat og andre opplevelser i Ringeriksregionen og resten av Øst-Norge. Kontoret tilbyr også gratis turistbrosjyrer, salg av turkart, suvenirer og Hønefosskortet, billettsalg til konserter og arrangementer samt gratis internettilgang.
Turistkontoret dekker også Jevnaker, og håpet er at enda flere lokale benytter sommeren til å utforske attraksjoner og opplevelser i egen region.
Turistkontoret holder til på ByLab ved Søndre torg i Hønefoss og har åpent mandag til fredag fra klokken 10.00 til 16.00, og lørdager fra klokken 10.00 til 15.00. Søndager er det stengt. Sesongen varer til 15. august.